تشكري :در پرونده هسته‌اي، شروع كننده ما بوديم ولي تمام كننده نيستيم


به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا :عماد تشکري در گفتگو با ايسنا اظهار داشت: در ديپلماسي خارجي، سياست اصلاح طلبان، تنش زدايي و تعامل دو طرفه محور قرار مي گرفت، تا مسائلي که آينده نامشخص را پيش روي ايران قرار مي دهد، برخورد معقولانه صورت گيرد.

وي افزود: در بحث پرونده هسته اي ايران، شروع کننده بوديم، ولي قطعا تمام کننده ما نخواهيم بود.

تشكري خاطرنشان كرد: در دوره گذشته، امنيت و آرامش بيشتري از لحاظ فرصت تصميم گيري وجود داشت و دو سال را با تنش زدايي و حرکت آرام طي کرديم و با اين سياست، به پيشرفت هاي چشمگيري دست پيدا کرديم، چنانكه در آغاز دولت جديد، دستيابي کامل به چرخه سوخت هسته اي در ايران مهيا شد.

وي ادامه داد: در عين حالي که ما به اين پيشرفت ها دست پيدا کرده بوديم، باب مذاکره نيز باز نگاه داشته شده بود، ولي اکنون با توجه به بالا رفتن حساسيت ها، فضاي عمل و تصميم گيري ايران خيلي باز نيست.

تشکري خاطر نشان کرد: در اين فضاي محدود، کوچکترين اشتباهي، نه تنها حقي براي ايران ايجاد نخواهد کرد، بلکه حقوق مسلم ديگري را هم از ايران خواهد گرفت.

وي با اشاره تغيير نگاه به ديپلماسي در زمان فعلي، گفت: در ديدگاه جديد، پا فشاري بر مواضع و اصولگرايي حاکم شده است که در اين راستا موفقيت، چشمگير بوده و اهيتي به موضع دنيا نداشته ايم.

تشکري ادامه داد: در ديپماسي جديد، از بين رفتن محبوبيت ايران، در سطح کشورهاي غربي ملاک نبوده و به دنبال مطرح كردن ديدگاه هاي خود بوديم، صرف نظر از اينکه طرح اين ديدگاه‌ها، در دنيا به چه ميزان پذيرش دارد.

وي با اشاره به سياست تنش زدايي دوره قبل، افزود: در ديپلماسي قبلي، با سعي بر حفظ مباني و اصول، تضادي در روابط اجتماعي وجود نداشته باشد.

دبير حزب كارگزاران يزد، با اشاره اينکه پرونده هسته اي مي تواند ميزان موفقيت اين دو ديپلماسي را مشخص کند ادامه داد: اگر ايران بتواند با حداقل تبعات، حداکثر حق را براي خود حفظ کند، مسلما ديپلماسي جديد، موفق تر خود را نشان مي دهد.

يزدفردا  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا